روز گذشته بی بی سی خبر جالبی را درباره ی کارتن خواب های لس آنجلس منتشر کرد. محله ای به نام اسکید راو (Skid Row) در حاشیه ی یکی از گرانترین و پرزرق و برق ترین شهرهای جهان. بی بی سی می گوید حدود ۵۰۰۰ نفر در حاشیه ی خیابان‌های اسکید راو زندگی می‌کنند و این محله مدت‌هاست که با اعتیاد به مواد مخدر، فحشا، فقر و بزهکاری دست و پنجه نرم می‌کند. اسکیدراو به «شهر چادری» ها معروف است. شهری که هزاران نفر از شهروندانش زیر چادرها زندگی می کنند.
البته جالب است که وقتی شما درباره ی این شهر از گوگل سوال می کنید او به شما درباره ی گروه های موسیقی این شهر اطلاعات می دهد! تازه اسکیدراو این شانس را داشته تا در کنار لس آنجلس باشد و دیده شود، معلوم نیست در ایالت های فقیرتر امریکا مانند نیواورلئان، میسیسیپی، ویسکانسین و آیووا چه خبر است. ظاهرا آمار 40 میلیونی کارتن خواب های امریکا به واقعیت نزدیک است.
بهانه ی بی بی سی برای انتشار این خبر مهمانی نوروزی ایرانی-امریکایی های لس آنجلس بود. دراین مهمانی یک وعده ی گرم به بی نواهای امریکایی رسید و آنها در مصاحبه با بی بی سی گفته بودند که منتظر می مانند تا نوروز سال بعد! وگرنه بی بی سی بنا ندارد درباره ی فقر در امریکا حرفی بزند.

امریکا کشور رویاها!

پ ن: امریکایی ها حساب عدالت را از دموکراسی جدا می کنند. در حکومت، دموکراسی اصل است نه عدالت. اگر عدالت اجتماعی هم بود که چه بهتر!

منبع: نوشته ی آقای یامین پور در صفحه ی گوگل پلاسش