طرح اربعین خودسازی 3

     سومین دوره طرح سراسری اربعین خودسازی همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می گردد.

   از ویژگی های این دوره تقارن آن با ماه مبارک رمضان می باشد.

    محتوای این دوره با توجه به نظر اساتید اخلاق و کارشناسان محترم بنیاد مهدی موعود (عج) به شرح زیر می باشد.

 

 

·             چهل روز، مراقبت چشم از نگاه حرام به نامحرم

·             چهل روز، صدقه جهت سلامتی امام عصر (عج)

·             چهل روز، روزانه تلاوت دو صفحه قرآن (از ابتدای صفحه 80) و تدبر در آن

·             چهل روز، هر روز 14 صلوات نثار سلامتی حضرت ولی عصر (عج)

به کسانی که پس از تلاوت هر صفحه، روزانه یک نکته قرآنی ارسال نمایند به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می گردد.

دریافت پوستر طرح:              به صورت عکس:              به صورت فشرده:



شرکت کنندگان می توانند نکات خود را از طریق سامانه پیامکی و رایانامه ارسال نمایند.

ثبت نام در این طرح از طریق سامانه پیامکی و رایانامه زیر میسر می باشد که برای این امر نام و نام خانوادگی، آدرس رایانامه و شماره تلفن همراه (جهت اطلاع رسانی محتوای هر دوره)، سن، شهر محل زندگی و دانشگاه محل تحصیل (درصورت دانشجو بودن) خود را به شماره یا رایانامه زیر ارسال فرمایید.

شماره پیامکی:  30002558000313

آدرس رایانامه:Info@Dabirkhane12.com 

هدف از گردآوری این اطلاعات، اطلاع رسانی محتوای دوره های بعدی به شما دوستان ارجمند می باشد.

زمان آغاز سومین دوره طرح هم زمان با اولین روز ماه مبارک رمضان می باشد ولی لازم به ذکر است زمان آغاز دوره به منزله پایان ثبت نام نمی باشد و علاقمندان می توانند در هر زمانی با ثبت نام به جمع چله نشینان بپیوندند و اربعین خود را آغاز نمایند.

همراهانی که در دوره های گذشته طرح شرکت نموده اند، توجه نمایند که پایان هر دوره به منزله ترک محتوا دوره نمی باشد لذا نگهداری و مداوت بر محتوای اولین دوره های گذشته را همچنان ادامه دهند تا از ثمرات و نتایج آن به طور مداوم بَهرمند گردند.

افراد علاقمند در هر زمانی می توانند با ارسال مشخصات خود همراه با دیگران به تقویت نفس خویش بپردازند و با پایان هردوره طرح مراقبت خود را ادامه دهند تا چهل روز را به پایان رسانده و همچنین همگام با دیگران دوره بعدی را آغاز نمایند.

از مزیت های این طرح تبدیل این خصلت ها به عادت در پایان هر اربعین می باشد و امید است هریک از این فضیلت ها در پایان هر اربعین ترک نگردند و به شکل عادت در آمده و ادامه یابند.

در این دوره به دلیل هم زمانی با ماه مبارک رمضان به دوستان عزیز پیشنهاد می گردد تا زمانی را جهت مناجات سحرگاهی اختصاص دهند تا این خصلت نیز در وجودشان نهادینه گردد.

در پایان از پروردگار مهربان می خواهیم تا در این راه خودسازی و مبارزه با نفس ما را ثابت قدم گرداند و ثواب این حرکت جمعی را به عنوان ناقابل ترین وظیفه پیشکش ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرماید و در فرج ایشان تعجیل نماید.

دریافت پیوست محتوای سومین دوره

....................................................

محتوا و اطلاعات دوره اول

محتوا و اطلاعات دوره دوم


طرح اربعین خودسازی 

رسول اکرم (ص) می فرمایند:
مَن أخلَصَ لِلّهِ أربَعینَ صَباحا ظَهَرَت ینابیعُ الحِکمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى لِسانِهِ.
هر کس چهل روز خود را براى خدا خالص کند چشمه‏ هاى حکمت از قلب وى بر زبانش جارى مى ‏شود.
 و همچنین امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:
هر که چهل روز، ایمانش را براى خدا خالص گرداند، خداوند، محبّت دنیا را از دل او بیرون مى کند و بینشى به وى عطا مى کند که درد و درمان خویش را بداند و حکمت را در دل او جاى دهد.
طرح اربعین خودسازی
با عنایت پروردگار و تحت ظلّ توجهات حضرت بقیه الله الاعظم برآن شدیم تا طرح اربعین خودسازی دانشجویی در سطح فعالین مهدوی و عموم علاقمندان و ارادتمندان حضرت ولی عصر(عج) برگزار نماییم.
هدف از طرح اربعین خودسازی، پرورش یک یا دو خصلت پسندیده در هر دوره چهل روزه می باشد و این طرح برای تمامی علاقه مندان مسیر قرب الی الله می باشد.
برای ثبت نام در این طرح دانستن چند نکته ضروری می باشد:
·         ثبت نام در این طرح از طریق سامانه پیامکی و رایانامه زیر میسر می باشد که برای این امر نام و نام خانوادگی، آدرس رایانامه و شماره تلفن همراه (جهت اطلاع رسانی محتوای هر دوره)، سن، شهر محل زندگی و دانشگاه محل تحصیل(درصورت دانشجو بودن) خود را به شماره یا رایانامه زیر ارسال فرمایید.
شماره پیامکی: 30002558000313
آدرس رایانامه:Info@Dabirkhane12.com
هدف از گردآوری این اطلاعات، اطلاع رسانی محتوای دوره های بعدی به شما دوستان ارجمند می باشد.
·         زمان آغاز اولین دوره طرح 25 فروردین 1392 می باشد.
·         لازم به ذکر است آغاز اولین دوره به منزله پایان ثبت نام نمی باشد و علاقمندان در هر زمانی می توانند با ثبت نام به جمع چله نشینان بپیوندند.
·          محتوای اولین دوره پرورش دو امر پسندیده ی مداومت بر دعای عهد با حضرت صاحب الزمان روحی و ارواحنا له الفداه و مراقبت بر دائم الوضو بودن می باشد.
·         افراد علاقمند در هر زمانی می توانند با ارسال مشخصات خود همراه با دیگران به تقویت نفس خویش بپردازند و با پایان هردوره طرح مراقبت خود را ادامه دهند تا چهل روز را به پایان رسانده و همچنین همگام با دیگران دوره بعدی را آغاز نمایند.
·         از مزیت های این طرح تبدیل این خصلت ها به عادت در پایان هر اربعین می باشد و امید است هریک از این فضیلت ها در پایان هر اربعین ترک نگردند و به شکل عادت در آمده و ادامه یابند.
·         با توجه به این که یکی از موارد اولین دوره ی اربعین خودسازی قرائت دعای عهد می باشد.  زمان خواندن این دعا تا 9 صبح هر روز می باشد و خواهشمندیم مداومت بر این کار فراموش نگردد، همچنین اگر موفق به خواندن دعا در قبل از زمان تعیین شده نبودید حتما تا انتهای روز دعا را قرائت نمایید.
در صورت فراموش کردن خواندن دعای عهد نا امید نشویم و به فضل و منّ الهی از صبح روز آینده بر این امر همت گماریم.
·         در هر دوره اربعین خودسازی طرح ثابت روزانه 14 صلوات نثار سلامتی حضرت ولی عصر (عج) وجود دارد.
·         در پایان از پروردگار مهربان می خواهیم  تا در این راه خودسازی و مبارزه با نفس ما را ثابت قدم گرداند  و ثواب این حرکت جمعی را به عنوان ناقابل ترین وظیفه پیشکش ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرماید.
   همچنین توضیحاتی در ارتباط با اهمیت، آثار و برکات محتوا هر دوره از طریق فایل پیوست ارائه می گردد.
   با هدیه این ایمیل به دوستانتان قدمی در راه ساختن جامعه مهدوی بردارید.

دبیرخانه کانون های مهدویت دانشگاه های سراسر کشور